Arkusz Kalkulacyjny

Excel – Poziom średniozaawansowany

Szkolenie dla osób średniozaawansowanych, którzy chcą rozszerzyć wiedzę i pracę z arkuszem kalkulacyjnym. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie znał umiejętność wykorzystania adresowania względnego i bezwzględnego, tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych oraz korzystania z biblioteki funkcji. Umiejętność graficznej prezentacji danych.

Przeznaczenie szkolenia

Szkolenie skierowane do osób chcących poszerzyć wiedzę na temat pracy z arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel – Poziom Średniozaawanoswany.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia

Po ukończeniu szkolenia uczestnik pozna rozszerzone funkcje arkusza kalkulacyjnego – nazewnictwo, reguły poprawności danych, listy rozwijalne, typy komunikatów, ochronę dokumentów, zastosować funkcje matematyczne i statystyczne, podstawowe zasady i pracy z listami, sortowanie danych, wykresy.
k

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy

Znajomość podstaw obsługi komputera.

Wstęp do szkolenia

Poznanie trenera, Sprawdzanie wiedzy – testy i quizy, Wprowadzenie w temat zajęć

Program Szkolenia

1. Przypomnienie podstawowych pojęć i narzędzi, organizacji programu oraz dokumentu-skoroszytu

– Klawisze do przemieszczania się w arkuszach i skoroszytach
– Klawisze do zaznaczania
– Interfejs użytkownika i jego opcje
– Blokowanie i odblokowywanie tytułów wierszy i kolumn
– Adresy bezwzględne
– Formatowanie wartości liczbowych
– Korzystanie z autoformatów
– Formatowanie warunkowe

2. Sprawdzanie poprawności danych – reguły poprawności danych, lista rozwijalna

– Typy danych, których poprawności można sprawdzać
– Typy komunikatów, które można wyświetlać
– Przykłady sprawdzania poprawności danych
– Wprowadzanie dodatnich liczb całkowitych
– Wprowadzanie określonej ilości znaków
– Wpisywanie dat z określonego przedziału czasu
– Lista wartości do wyboru

3. Ochrona dokumentu – ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, szyfrowanie dokumentu

– Szyfrowanie skoroszytu i ustawianie hasła do jego otwierania
– Ustawianie hasła do modyfikowania skoroszytu
– Ochrona elementów arkusza

4. Funkcje – zastosowanie funkcji matematycznych i statystycznych

– Funkcje matematyczne i trygonometryczne
– LICZ.JEŻELI
– SUMA.JEŻELI
– ŚREDNIA.JEŻELI

5. Praca z listami danych

– Sortowanie
– Autofiltr
– Kryteria wg Filtru niestandardowego
– Funkcja Sumy częściowe
– Polecenie Sumy częściowe
– Filtr zaawansowany

6. Wykresy w arkuszu

– Charakterystyka wykresów
– Tworzenie określonego typu wykresu
– Linie trendu
– Nieliniowe zagadnienie ekonomiczne

7. Funkcje Baz danych